O Augustowie, jego pięknych szlakach i zachodach słońca…

Jednym z naszych prezentów ślubnych był przelot balonem i nocleg w Augustowie – [poszukaj noclegu], miasteczku znanym nam tylko z ulubionej piosenki babci. Udało nam się z niego skorzystać dopiero teraz, co wyszło nam na dobre, bo przemęczeni po całym sezonie pracy w końcu mieliśmy okazję odpocząć, a w dodatku w takich rejonach, gdzie już samo naturalne środowisko i czyste powietrze stawia na nogi. Sam przelot balonem to oczywiście niezapomniane przeżycie, podczas którego mogliśmy w bardzo romantycznym nastroju podziwiać malowniczą panoramę Augustowa i Puszczy Augustowskiej, jedno z najpiękniejszych i najbardziej nieoswojonych regionów Polski. Lasy, jeziora, zielone łąki, kręte rzeki i dzika przyroda stwarzają fenomenalne doznania i napawają siłą do dalszych działań.

Augustów za to okazał się być przepięknym miasteczkiem z niezwykle przyjaznymi mieszkańcami. Oczywiście głównie z uwagi na tereny, na jakich się znajduje, jest tak atrakcyjny pod względem turystycznym, a tamtejsza baza noclegowa stale obfituje w nowe, korzystne oferty. Jest gdzie dobrze zjeść i co pozwiedzać, ale najwięcej czasu i tak spędza się na długich spacerach w świetle dnia i porą nocną, gdzie bardziej gwieździstego nieba nie ma chyba w całej Polsce, oczywiście wszystko dzięki czystemu powietrzu, którego właściwości lecznicze odczuwa się już po kilku godzinach spędzonych na Podlasiu. Pogoda podczas naszej wycieczki nie mogła być lepsza, dlatego naszego drugiego dnia w Augustowie wybraliśmy się na pieszą wędrówkę na położoną 5 kilometrów od miasta legendarną plażę jeziora Rospuda. Mieliśmy okazję popływać w niesamowicie czystej wodzie, a wieczorem posiedzieć na piaszczystej plaży przy ognisku i podziwiać zachód słońca. Podczas powrotu do miasta trafiliśmy na zabytkowy most nad Kanałem Augustowskim, z którego, trochę rozczarowani tak szybko minionym czasem, postanowiliśmy na pożegnanie skoczyć w ubraniach do wody. Zanim doszliśmy do hotelu byliśmy już prawie susi, zjedliśmy kolację i wyruszyliśmy w drogę do domu. Jeśli również planujecie odwiedzić rejony Augustowa, jak najbardziej je polecamy. Zadbajcie odpowiednio wcześnie o zarezerwowanie czegoś dla siebie i koniecznie wybierzcie się na przejażdżkę rowerową po którymś z augustowskich szlaków. No i nie zapomnijcie o dobrych butach przystosowanych do długich spacerów…

Nirob

View more posts from this author
One thought on “O Augustowie, jego pięknych szlakach i zachodach słońca…
  1. AsiaO

Jeśli ktoś ceni sobie spokój i kocha przyrodę to Augustów jest idealnym miejscem. Najpiękniejsze miejsce na ziemi. Ps. koniecznie skorzystajcie z przelotu balonem